TEKNOLOJİLERİ

 
 
 
 

TXAA Genel Bakış

TXAA (Geçici Kenar Yumuşatma): Film kalitesinde oyun gerçek oldu


Bilgisayarla geliştirilen filmler, gerçekçi olmayan çentikli çizgilerle izleyicilerin dikkatini dağıtmamak için kenar yumuşatma için önemli miktarlarda kaynak harcamaktadır. Oyunların da bu gerçeğe uygunluk seviyesine yaklaşması için geliştiriciler, performanstan ödün vermeden yalnızca kusurlu çizgileri değil, aynı zamanda kusurlu titrek ışıkları da azaltan yeni kenar yumuşatma tekniklerine gereksinim duymaktadır.

NVIDIA, gerçeğe uygunlukta bu gelişmeyi kolaylaştırmak için oyun motorlarına doğrudan entegre edilmek üzere tasarlanan, TXAA adını verdiği daha da yüksek kalitede bir kenar yumuşatma modu tasarladı. TXAA, MSAA’nın ham gücünü bilgisayarla geliştirilen filmlerde kullanılan karmaşık çözümleme filtreleri ile birleştirerek kıyaslanabilecek tüm tekniklerin çok daha ötesinde daha akıcı bir görüntü sağlar. TXAA ayrıca, titreşmeyi azaltmak için teknik olarak geçici kenar yumuşatma olarak bilinen yöntemle, titreşmeyi azaltmak için kareler arasındaki tüm sahneyi inceleyerek düzeltir.

Şu anda TXAA iki şekilde kullanılabilir: TXAA 2x ve TXAA 4x. TXAA 2x, 8xMSAA ile eş düzeyde görsel uygunluk ve 2xMSAA benzeri performans sunarken, TXAA 4x ise 8xMSAA üzerinde görsel uygunluk ve 4xMSAA ile karşılaştırılabilir bir performans sunar.

TXAA Teknolojisi

NVIDIA® TXAA


TXAA, özellikle geçici bozulmaları (harekette yavaşlama ve titreme) azaltmak için tasarlanan yeni bir film tarzı kenar yumuşatma tekniğidir. Bu teknoloji geçici filtre, donanım kenar yumuşatma ve özelleştirilmiş bilgisayarla geliştirilen film tarzı kenar yumuşatma çözümlemesinin karışımıdır. TXAA, mümkün olan en yüksek kalitede filtreleme sunmak üzere, herhangi bir pikseli ekranda filtrelemek için daha önceki karelerden örneklerle birlikte piksel içinde ve dışında örneklerin katkısından yararlanır. TXAA, uzamsal filtrelemeyi standart 2xMSAA ve 4xMSAA üzerinde geliştirmiştir. Örneğin, çitler ve yapraklar üzerinde ve hareket halinde, TXAA diğer üst düzey profesyonel algoritmaların kalitesine yaklaşmıştır ve bazen de geçmektedir.

TXAA, kıyaslanabilecek tüm tekniklerin çok daha ötesinde daha akıcı bir görüntü sağlamak üzere MSAA’nın ham gücünü bilgisayarla geliştirilen filmlerde kullanılan karmaşık çözümleme filtreleri ile birleştirir. TXAA performansı, belirli bir oyunda uygulanan gölgeleme tipine bağlı olarak az miktarda değişiklik gösterebilir. TXAA, kaliteden ödün vererek performansı en üst düzeye çıkarmaya çalışan FXAA gibi yöntemlerin aksine performanstan ödün vermek üzere kaliteyi en üst düzeye çıkarmayı hedefler. TXAA, Assassin’s Creed® III ve Call of Duty®: Black Ops 2 gibi oyunların en iyi görüntüyü vermesi için mümkün olan en yüksek performans ile en yüksek kalitede kenar yumuşatmayı elde etmek isteyenler için üstün bir seçenektir.

AA Yok; 8x MSAA; TXAA

NOT: TXAA yalnızca NVIDIA® Kepler™ GPU’lar üzerinde desteklenmektedir ve grafik seçeneklerindeki özellikleri etkinleştirmek için GTX 600 serisi grafik kartı gerektirecektir. Sisteminiz TXAA etkinleştirmek için gereksinimleri karşılamıyorsa, bu seçenek gizli kalacaktır. TXAA, yalnızca hareket halindeki sahnelerde tam olarak gözlemlenebilir, durağan sahnelerde çok belirgin değildir.

Videos