TEKNOLOJİLER

Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing Teknolojisi
divider

MFAA TEKNOLOJİSİ

Maxwell GPU mimarisi lansmanı ile dünyaya Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing (MFAA) teknolojisini tanıtıyoruz. Bu yeni Maxwell'e özel kenar yumuşatma tekniği MSAA kalitesini iyileştirirken performans üzerindeki etkiyi azaltarak PC oyuncularının renderleme çözünürlüklerini ve oyun ayrıntılarını bir üst seviyeye taşımalarına ve DSR teknolojisini etkinleştirmelerine olanak sağlar.

Önceki nesil GPU'lar Sadece Okunur Bellekte (ROM) tutulan kenar yumuşatma (AA) sabit örnek düzenlerini içeriyordu. Örneğin, oyuncular 2x veya 4x MSAA seçtiğinde önceden kaydedilen örnek düzenleri kullanılıyordu. Maxwell ile Rasgele Erişimli Bellekte (RAM) tutulan, pikselleştirme için programlanabilir örnek konumlar başlatarak yüksek kaliteli kenar yumuşatmanın artan performans maliyeti gibi modern oyun motorlarının sorunlarına olağanüstü bir şekilde karşılık veren yeni, daha esnek, daha yenilikçi AA teknikleri için fırsat yarattık.

 

Çoklu Piksel Programlanabilir Örnekleme

 

Maxwell'in yeni RAM tabanlı örnek konum teknolojisi hala standart MSAA ve TXAA düzenleri ile programlanabilir, ancak şimdi sürücü veya uygulama aynı zamanda resimden resime, ya da resim karesi içinde serbestçe değişen özel konumları içeren RAM'i de yükleyebilir. Ve biz de bu teknoloji ile Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing (MFAA) teknolojisini geliştirdik.

 

Multi-frame sampled AA

 

AA örneklerinin düzeni hem zamansal hem de uzamsal olarak değiştirildiğinde, 4xMSAA eşdeğer kenar yumuşatma özellikleri ile 4xMFAA ile 2xMSAA performans maliyetleri aynıdır.

MFAA henüz geliştirilme aşamasındadır, ancak bittiğinde geleneksel oyunların yanı sıra Sanal Gerçeklik oyunlarında resim karesi hızlarını ve görüntü kalitesini iyileştirerek Maxwell kullanıcılarına başka bir yerde bulamayacakları üstün bir deneyim sunar.