GELİŞMİŞ RENDERLEME

NVIDIA MALZEME
TANIMLAMA DİLİ
NVIDIA Malzeme Tanımlama Dili
Divider

NVIDIA Malzeme Tanımlama Dili (MDL) destekleyen uygulamalar arasında fiziksel tabanlı malzemeler ve ışıklar paylaşma özürlüğü sağlar. Örneğin, NVIDIA Iray® for Rhino gibi bir uygulamada bir MDL malzemesi oluşturum, kitaplığınıza kaydedin,daha sonra NVIDIA Iray for Maya, NVIDIA mental ray® veya destekleyen herhangi bir uygulamada kullanın.

vMaterial

NVIDIA vMaterial kataloğu NVIDIA Malzeme Tanımlama Dilinde (MDL) açıklanan gerçek dünya malzemeleri derlemesidir.

 

MDL malzemeleri içeren bir kitaplığı bir kez oluşturun ve iş akışındaki tüm uygulamalara geçerken görüntülerini koruduklarından emin olun. Önemli derecede zaman ve emek tasarruf etmenin kolay bir yoludur.

Belirli bir renderleyici için programlar oluşturan bir gölgeleyici dilinden farklı olarak, MDL malzemeleri ışığın davranışını yüksek bir seviyede tanmlar. Farklı renderleyiciler ve araçlar ışığın davranışını yorumlar ve OpenGL tabanlı uygulama ya da Chaos Group'un V-Ray gibi fiziksel tabanlı renderleyicisinde mümkün olan en iyi görüntüyü oluşturur1.

Tüm Iray eklentilerine dahil olan NVIDIA Essentials Material Library, bir dizi gerçek dünya malzemesi ile tasarlamaya başlamayı kolaylaştırır. Malzemeleri oldukları gibi kullanın veya uygulamaların içinde gereken görüntüyü oluşturmak için değiştirin veya katmanlara ayırın. Değiştirilen malzemeleri kolayca gönderin ve yalnızca birkaç tıklama ile destekleyen diğer uygulamalara taşıyın.

NVIDIA vMaterial Kitaplıkları veya X-Rite ve Radiant tarayıcılarından ölçülmüş malzemeler ile öngörücü bir tasarım iş akışına olanak sağlayın. NVIDIA vMaterial Kitaplıkları doğruluk açısından malzeme üreticileri tarafından onaylanmıştır, bu nedenle tasarıma entegre edildiklerinde gerçek malzemeyi temsil ettiklerinden emin olabilirsiniz.

 

NVIDIA Malzeme Tanımlama Dili

NVIDIA Material Definition Language (MDL

 

NVIDIA® Iray® üç renderleme modunda son derece benzer sonuçlar sunmak için Malzeme Tanımlama Dilini kullanır. Bu, kullanıcıların OpenGL'den hızlı ışın izlemeye ve oradan da tam küresel ışıklandırmaya kusursuz bir şekilde geçiş yapmalarına olanak sağlar.

 
FOTOĞRAF GERÇEKLİĞİNDE
ETKİLEŞİMLİ
GERÇEK ZAMANLI
Fotoğraf gerçekliğinde, etkileşimli,ya da gerçek zamanlı

MDL ile tanımlanan karmaşık malzemeler, Iray özelleştirilmiş bir kumaş malzeme için bu özelleştirilmiş tanımda gösterildiği gibi Iray veya NVIDIA mental ray® renderleyicinin Versiyon 3.13 gibi renderleyiciler arasında paylaşılabilir.

 

MDL desteği ile renderlenen ve ışıklandırılan kumaş malzemesi

IRAY 2015

Iray 2015 ile renderlenen kadın

mental ray 3.13

mental ray v3.13 ile renderlenen kadın

 

Malzeme tanımları, programlama veya derleme gerektirmeden zengin bir malzeme sürekliliği elde etmek için kolaylıkla katmanlaştırılan fiziksel tabanlı ögeler ve fonksiyonlardan oluşturulur. X-Rite ve Radiant gibi önde gelen ölçüm cihazlarından alınan çıktılar aynı zamanda ögeler olarak kullanılabilir ve kullanım çeşitliliklerini büyük ölçüde artırmak için katmanlarla özelleştirilebilir.

Malzemelerde zengin bir devamlılık elde etmek için malzeme tanımları oluşturun: Dağınık Yansıma

Dağınık Yansıma

Malzemelerde zengin bir devamlılık elde etmek için malzeme tanımları oluşturun: Geri Saçılım Parlaklık

Geri Saçılım Parlaklık

Malzemelerde zengin bir devamlılık elde etmek için malzeme tanımları oluşturun: Dağınık Geçirim

Dağınık Geçirim

Malzemelerde zengin bir devamlılık elde etmek için malzeme tanımları oluşturun: Aynasal Yansıma

Aynasal Yansıma

Malzemelerde zengin bir devamlılık elde etmek için malzeme tanımları oluşturun: Sade Parlaklık

Sade Parlaklık

Malzemelerde zengin bir devamlılık elde etmek için malzeme tanımları oluşturun: Yansıt ve İlet

Yansıt ve İlet

 

Kusursuz Malzeme Değişimi

MDL malzemeleri ve ışıklar destekleyen uygulamalar arasında kolaylıkla hareket ederken, doğru bir çalışma için MDL Material Exchange paketinin veya NVIDIA vMaterials kitaplığının kurulması gereklidir. Malzemelerin değişimi ile ilgili kılavuz ve faydalı bilgiler NVIDIA Gelişmiş Renderleme Forumunun Malzemeler bölümünde yer almaktadır.

 
 
 

MDL VE MATERIAL EXCHANGE DESTEĞİ İLE UYGULAMALAR VE PLUGIN'LER

 

NVIDIA IRAY PLUGIN'LER

3DS Max  Cinema 4D  AUTODESK MAYA  RHINOCEROS

 

BAĞIMSIZ ÇÖZÜMLER

Daz 3D  Substance Designer  NVIDIA Mental Ray

 

GELİŞTİRİCİLER İÇİN KAYNAKLAR

NVIDIA Malzeme Tanımlama Dili 1.3 Özelliklerini Yükle.

Renderleyicinizde Malzeme Tanımlama Dilinin desteklenmesi veya MDL destekleyen tercih ettiğiniz renderleyicide kullanmak üzere kişiselleştirilmiş tanımlar ve fonksiyonlar oluşturma hakkında daha fazla bilgi için lütfen NVIDIA DesignWorks ziyaret edin. Iray gibi GPU ile hızlandırılan renderleyicilerde kişiselleştirilmiş tanımlar, fonksiycnlar ve ölçümler tümüyle GPU üzerinde çalışarak hiçbir GPU programlama bilgisi gerektirmeden yüksek performanslı sonuçlar sunacaktır.

 

1 - Daha fazla bilgi ve MDL desteği olan versiyonlar için lütfen Chaos Group ileiletişime geçin.